Saturday 20 August 2011

Kem PRS Tahun 2011 di Ontok-ontok Spa Chalet & Camp, Batang Kali


Di sini di sini kita berkumpul~ Apa khabar semua?


Fesi-fesi ini memang pandai buat lawak.


PRS~ PRS~ dengar baik-baik apa yang cikgu nak sampaikan ya!


Adik yang comel lagi handsome ini, boleh tak kamu memperkenalkan dirimu?


Ahhh~ Dapat fail dan jadual masa. Dan TAG NAMA yang berwarna-warni juga!


Ehhh, siapakah yang tersepit di bawah antara dua orang fesi ini??



Perhimpunan di "pantai batu-bata"


"Aku sedang fokus apa Abang Aliff nak cakap. Jangan kacau aku ya!"


Abang Aliff yang suka buat lawak merupakan MC utama Kem PRS 2011.


"Marilah kita mengenali fesi-fesi kem ini dari sebelah kanan!"



"Adik-adik boleh panggil saya Abang Acap, tapi bukan Abang KICAP ya!"






"We had joy we had fun we had season in the sun...~"





"Peace~ kita role model 1 Malaysia."



Amboi, banyaknya perempuan dalam kumpulan ini! Kumpulan Wonder Girls~ haha




"Saya bercita-cita untuk menjadi... Oleh itu, saya perlu meningkatkan keyakinan diri dan usaha untuk..."


"Ini stesen benar atau palsu?" "Entah, saya hanya tahu mereka 'orang benar', bukan Hantu~"



Lilin kami dah padam, hehe~!



Adoi, nak pertahankan api lilin ini, susahnya!



Baju dijadikan cagaran untuk membeli "api"




"Baby baby baby oh~ Like baby baby baby no~"


Puan Tai sedang menikmati senaman dengan irama lagu Justin Bieber!





Tarik nafas~ "Now I'm all gone, gone, gone, I'm gone" Hembus!!



Mmmm~ Wanginya nasi lemak ini...





"Aduh, jalan itik menyakitkan otot saya! Kak fesi, tolong lepaskan saya!"



Abang Acap memang nakal orangnya. Peserta di belakang jalan itik dia menari di depan pula!


"Kesian aku~ Itik di luar pun tidak berjalan itik macam saya! haha"







Peserta perempuan Kem PRS 2011 memang comel! Jalan itik pun comel macam itik juga!



"heeeheee.. Akhirnya kami dah habis jalan itik!"




"Hai, saya Abang Fazli."






Sedang menunggu untuk pergi ke kolam air panas...




"Tempat aku ialah tempat yang ada lubang ini tau! haha"


Lompat di atas lubang yang rata~!


Yang berbaju merah itu sedang BERKAWAT KAKI cara ITIK! haha.




Berjalan gaya mabuk!



Berjalan gaya monyet.






Tapak kem yang indah dan selesa.


"Masih awal pagi lagi, tapi aku dah penat!"




Pengerusi PRS SMK Taman Desa 2 - Ti Ting Shuang.



Huhu... Air ini panas, tapi selesa merendam dalamnya!


"Lamanya mereka rendam~ Kami tak sabar-sabar nak terjun ke dalam kolam air panas!"






"Kami nak tinggal dalam kolam ini, selesa betul"



Tengok menara cawan yang setinggi mana kumpulan ini mampu membina.


"Alamak, gigi aku dah hampir patah tapi tak dapat mengaut bola pingpong juga!"



Pergi ke stesen yang seterusnya...



Siapakah "Iron Man" yang mampu menahan kesejukan ais?




"Tangan aku dah kejang. Biar aku ambil banyak lagi."




"Cepat makan! Aku dah letih ini!"




Mmmm, sedap tak?



Aduh, masamnya!


"Lidah aku berasa pedih. Mama, tolong!"



Nak pertahankan bola ini pun tak senang!






"Ahhhh~ Jangan tembak kami! Kami anak baik!"



"Ahhhhhhhhhh! Jangan!!"


Kertas kapal terbang siapa yang mampu layang lebih jauh?


Ke bukit sama mendaki, ke lurah sama menurun!





Kasut siapaakah yang paling busuk dalam barisan ini?






"Soalan apa harus saya tanya??" "Bagilah yang susah sikit, biar kami rendam lama-lama!"



Kalau tak dapat jawab, tidak dibenarkan naik! hehehee



Haha! Rambut Abang Aliff diikat!




Dua orang fesi ini memang "playful"!


Malam Kebudayaan





Penonton sketsa yang asyik.


Panel juri sketsa.


Fesi-fesi yang suka ambil gambar


"Bolehkah saya bantu cik?"


"Mmmmm.. Bagus-bagus!"





Hang Tuah versi perempuan



























Pertandingan sketsa Malam Kebudayaan tamat. Terima kasih banyak-banyak.







Fesi-fesi sedang menjamu selera.



Masa istirahat untuk para peserta selepas sarapan pagi.








Kawasan resort yang indah dan bersih.


Abang Fazli dan Abang Aliff sedang menyediakan “SK II".






"Abang Aliff hari ini cantik tak?"



"Sesi permainan SK II?? Saya pasti akan menang!"



"Muka aku dah licin dan handsome. Usahlah sapu SK II!"


"Aksi ini ialah DIVORCE (penceraian)."



Wajah fesi yang cantik sebelum disapu "SK II".





Kak Seline seronok mengenekan "SK II" pada muka peserta.


"Heeehee~ kami BELUM lagi disapukan 'SK II'!"








"Aksi divorce menjadi aksi Ultraman!" kata peserta.
"SK II! Serang!" sahut fesi.







"Dapat 'SK II' dengan percuma, PEACE!"












Hohoho! Kesian budak cute ini!




Abang ini terlalu gembira selepas disapu 'SK II'.




"Aku nampak macam arnab yang comel, bukan?"



"Reaksi kami cepat! Heeehee~" kata pasangan.
"Kami tak sabar-sabar hendak 'serang' korang!" kata fesi-fesi.

















Sebelum diserang...


Selepas diserang...





"Ohhh~ Sepasang lagi kena 'serang'!"





"Saya malu la.."




Puan Tai mendapat 'SK II' percuma yang paling banyak.


Fesi 'diserang' juga!




"Muahahaha... Siapakah yang saya nak sapu kali ini?"





Cubit telinga kawan?






Taklimat ringkas selepas sesi "SK II".


Abang Aliff kelihatan seperti pontianak versi lelaki.






Seronoknya!


Hadiah yang lumayan untuk pemenang.




Wajah-wajah yang muram sebelum berpisah dengan ahli kumpulan.


Puan Tai Yun Thai memberikan ucapan penutupan bagi Kem PRS Tahun 2011.


Peserta lelaki terbaik bagi Kem PRS Tahun 2011.


Sesi interaksi antara peserta sebelum bertolak pulang ke sekolah.


Telur yang masih elok disimpan oleh kumpulan sepanjang kem.



Kumpulan terbaik Kem PRS Tahun 2011.













Penerimaan hadiah untuk setiap kumpulan.








Wajah fesi-fesi Kem PRS 2011 yang ceria.



Fesi-fesi Tingkatan 4.


Fesi-fesi Tingkatan 2 dan 3.



Fesi-fesi Tingkatan 5.





"Jom kita balik!"



Selamat tinggal, para peserta Kem PRS 2011!
Jumpa lagi pada tahun depan!


4 comments:

  1. Syabas dan tahniah diucapkan!! ~PRS SMK TD2 ROCKS~
    ^^

    ReplyDelete
  2. Terima kasih ^^ kami akan meningkatkan usaha lagi.

    ReplyDelete
  3. awww... rindunya moment moment kem prs 2011... jumpa lagi ye semua pada 2012!! prs hurayy!!

    ReplyDelete